Canadese (en Britse) Oorlogsdagboeken in boekvorm

Hier kun je spullen te koop aanbieden.

Moderators: Haplo, Rene, moderators

Bericht
Auteur
Guido

Canadese (en Britse) Oorlogsdagboeken in boekvorm

#1 Berichtdoor Guido » 27 Jan 2017, 20:33

Hallo!

Hierbij bied ik enkele geprinte oorlogsdagboeken aan. Het betreft complete micro kopieën van dagboeken in boekvorm geprint. Dubbelzijdig en zwart/wit met harde kaft.

Deze boeken bevatten alle microfilmscans van het Canadese Archief in een handig leesbaar boek. Dit is de reden dat ik ze heb geprint. De War Diaries bevatten zowel de rapportage per dag als veel andere bronnen. Denk hierbij aan stafkaart overlays, tekeningen, notities enz.

Op dit moment kan ik de volgende dagboeken aanbieden:

- 8th Canadian Reconnaissance Regiment 14th Hussars - december 1944 - 199 paginas - €23.88
- 8th Canadian Reconnaissance Regiment 14th Hussars - januari 1945 - 279 paginas - €33.48
- 8th Canadian Reconnaissance Regiment 14th Hussars - februari 1945- 219 paginas - €26.28

Deze periode is het regiment in Nederland. Begin rond Appeltern en Horssen. Vervolgens aan de Maas in het Land van Cuijk.
Bevat alle dagrapporten, kaartmakeringen, verslagen, rapporten, overlays en per dag al het radioverkeer (wirelesslogs)

- 246th Field Company Royal Engineers - Januari tot december 1944 - 122 paginas - €14.64
Dit betreft alleen de daily summary en enkele aanvullende rapporten. Dit RE onderdeel maakte deel uit van 3e Britse Infantry divison. van D-day to Nederland in dit geval.

- 52nd Lowland Division - februari 1945 - 279 paginas - €33.48
Richt zich op de periode dat 52nd Lowland Division deelneemt aan operation Veritable. Veel tekeningen, dagrapporten, codenamen enz. Een must-have voor de Operation Veritable geinteresseerde.

- 2nd Canadian Infantry Division General Staff - oktober 1944- 480 paginas - €57.60
- 2nd Canadian Infantry Division General Staff - november 1944 - 255 paginas - €30.60
- 2nd Canadian Infantry Division General Staff - december 1944 - 364 paginas - €43.68
- 2nd Canadian Infantry Division General Staff - januari 1945 - 426 paginas - €51.12
- 2nd Canadian Infantry Division General Staff - februari 1945 - 597 paginas - €71.64
- 2nd Canadian Infantry Division General Staff - maart 1945 - 474 paginas - €56.88

De dikke pillen van eigenlijk elke benoemswaardige handelingen van de 2nd CDN divisie. Op brigade niveau en ondersteunde regimenten is alles vastgelegd. Veel gedetailleerde informatie. Veel berichten documentatie en rapporten. Per maand wel enkele tekeningen (niet atlijd) over de situatie die over een stafkaart kan worden gelegd.

Er volgen nog meer boeken
Ik ben bezig met het printen van meer boeken per maand / per eenheid.
Voor de oplettende kijker bereken ik per pagina de totaalprijs. Dit is €0.12 per pagina.

Foto's voorbeelden volgen waarschijnlijk maandag!
veteran moddereter

Terug naar “Aangeboden”