Nieuw onderdeel "Commonwealth War Graves"!

Hier worden mededelingen geplaatst m.b.t. het forum.

Moderators: Haplo, Rene, moderators

Bericht
Auteur
Nico Roelofs

Nieuw onderdeel "Commonwealth War Graves"!

#1 Berichtdoor Nico Roelofs » 08 Jun 2008, 09:42

Zoals misschien al wel is opgevallen hebben we een nieuw onderdeel erbij op Tommy-Talk, namelijk “Commonwealth War Graves”. Hier kunnen we alles kwijt m.b.t. Commonwealth War Graves.

Het idee van Philip om inzicht te brengen in waar militairen op burgerbegraafplaatsen liggen hebben we hier ondergebracht. Verzoek is om hier alleen informatie te plaatsen als het ook iets toevoegt. We hebben zitten denken om het gesloten te houden dat alleen staffleden kunnen posten, maar we vinden dan de leden het forum moeten maken en niet wij.

Philip

#2 Berichtdoor Philip » 09 Jun 2008, 13:00

Dan wel graag alleen fotos plaatsen als je ook achtergrond info hebt over deze graven zodat het plaatje kompleet maakt.
At the going down of the sun, and in the morning we will remember them

Wouter

#3 Berichtdoor Wouter » 09 Jun 2008, 15:48

... Dus niet posten als je geen aanvullende informatie hebt, waardoor het plaatje al helemaal niet compleet word?
1st Battailon, the Canadian Scottish Regiment

Nico Roelofs

#4 Berichtdoor Nico Roelofs » 09 Jun 2008, 15:55

Wouter schreef:... Dus niet posten als je geen aanvullende informatie hebt, waardoor het plaatje al helemaal niet compleet word?

Ik ben van mening dat we dat wel moeten doen want wellicht dat iemand anders de aanvullende info heeft over het graf of graven.

Wouter

#5 Berichtdoor Wouter » 09 Jun 2008, 17:40

Daarom, zal gelijk zo even een bijdrage van mijn kant posten.
1st Battailon, the Canadian Scottish Regiment

Stef

#6 Berichtdoor Stef » 09 Jun 2008, 21:29

Nog even een vraagje mogen foto's + informatie van herdenkingstenen of monumenten ook? Het gaat eigenlijk om een herdenkingskruis van een stirling bommenwerper die 200m van mijn huis is neergekomen.
De laatste tijd ben ik wat aan het zoeken geweest en heb hierover wat info gevonden of mogen er enkel graven geplaatst worden?
THE 1ST BELGIAN ARMOURED CAR SQUADRON

Philip

#7 Berichtdoor Philip » 09 Jun 2008, 21:38

Je kan natuurlijk de graven en het monument plaatsen want dat laatste verwijst naar de graven
At the going down of the sun, and in the morning we will remember them

wesley

#8 Berichtdoor wesley » 10 Jun 2008, 13:28

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum maar zou graag in dit topic het volgende onder jullie aandacht willen brengen.
Ik ben vrijwilliger voor TWGPP.

The War Graves Photographic Project maakt een database van alle gesneuvelde en begraven Engelse militairen over de hele wereld.
Ze werken nauw samen met Commonwealth War Graves.
Men is op zoek naar vrijwilligers die foto's van graven zouden willen maken in hun omgeving.

http://twgpp.org/

Als je tijd en zin over hebt kun je contact opnemen met Steve Rodgers of èèn van hun andere medewerkers, zij leggen dan precies uit hoe het in zijn werk gaat.

Groetjes, Wesley
It will be enough for any man to say that he marched and fought with the Desert Army.

Winston Churchill.

jan jansen

#9 Berichtdoor jan jansen » 18 Aug 2008, 23:00

Beste Wesley
Ook ik ben nieuw op dit forum en normaal juich ik dit stoort indicatieven toe en zal daar ook graag aan meewerken.
Misschien dat ik het verkeert begrijp of niet goed lees :? als het anders mocht zijn hoor ik het graag van je. :wink:

The War Graves Photographic Project vraagt vrijwilligers (waar ik best een steentje aan bij wil dragen) om foto’s te maken maar vervolgens zoek ik een foto van (om maar is wat te noemen)David, KennethCemetery: Valkenswaard War Cemetery
vervolgens mag ik er eerst :shock: 3 pond over maken op hun rekening om deze foto via mail te ontvangen.
Dus met andere woorden de vrijwilligers leveren de foto’s kosteloos en Photographic Project vraagt er geld voor. :cry:

Groet J. J.

49th Recce

#10 Berichtdoor 49th Recce » 19 Aug 2008, 17:36

Daar heb ik inderdaad ook moeite mee,met die opzet!!

wesley

#11 Berichtdoor wesley » 19 Aug 2008, 20:28

Dat is inderdaad niet netjes, om het op die manier te doen. Wist ik ook helemaal niets van.
Ben erbij gekomen vanwege mijn onderzoek naar een Halifax crash in mijn buurt, 3 crewmembers liggen op ons kerkhof begraven en daar hadden ze graag een foto van. Zodoende...

Is niets mis mee dat ik en zovelen het vrijwillig doen en ik begrijp best wel dat ze wat financiele ondersteuning kunnen gebruiken, maar 3 pond voor een foto... :cry:

Zouden ze aan de familieleden ook geld vragen :?: :?:
It will be enough for any man to say that he marched and fought with the Desert Army.

Winston Churchill.

Terug naar “Mededelingen / Announcements”