'' Domme vragen bestaan niet"!

Hier worden mededelingen geplaatst m.b.t. het forum.

Moderators: Haplo, Rene, moderators

Bericht
Auteur
Rene
Site Admin

'' Domme vragen bestaan niet"!

#1 Berichtdoor Rene » 20 Mar 2006, 12:57

Hello Gents,
graag even jullie aandacht voor het volgende!
Ik wil even aangeven dat ik soms topics lees op ons forum, waar in een vraag gesteld wordt, die bij andere members nogal lachwekkend wordt ontvangen.
Hier wordt dan meteen een lullige reactie op gegeven in mijn ogen!
Actie reactie, de topic starter of de persoon die de "domme vraag" stelde, reageert niet meer in het topic, of deze durft niet meer, of heeft onder tussen faal angst opgelopen, en gaat van een actieve poster naar een non actieve poster!
Dus willen wij dit voorkomen, en vragen aan onze members dan ook, houdt even rekening met je reactie, het is niet de bedoeling dat we anderen afschrikken maar juist helpen.
Je zult vanzelf wel weten ondertussen tegen wie je een geintje kan maken, en bij wie dat gevoelig kan liggen.
Vooral bij jongere en nog onwetende members die net lid zijn en ook net met verzamelen zijn begonnen,zie ik dus soms van deze reacties in het topic staan.
Daarom zeg ik "Domme vragen bestaan niet"! en een niet gestelde vraag is pas een domme vraag!!
Ik weet dat de verleiding soms groot kan zijn om een :twisted: reactie te plaatsen, maar denk ook even na wat voor een gevolg het kan hebben!
Als mens zijn we gelukkig niet allemaal het zelfde, houdt dan ook rekening met elkaar op ons forum :arrow: :wink:
Thank you all!!

Siteadmins
Mae hen wlad fy nhadau yn annwyl i mi,Gwlad beirdd a chantorion, enwogion o fri;
Ei gwrol ryfelwyr, gwladgarwyr tra mâd,Tros ryddid gollasant eu gwaed.

Robert

#2 Berichtdoor Robert » 20 Mar 2006, 15:26

Als je iets goed zegt dan is dit het wel Cain 8)

Domme vragen bestaan niet.

Dat is best een leuk motto voor en forum of niet?
Domme vragen bestaan niet.

Robert
When you know that you are on an Island, you know that you are in the Betuwe

WDRob

#3 Berichtdoor WDRob » 20 Mar 2006, 17:27

Domme vragen bestaan wel! Eerst kijken, dan denken en dan pas vragen!

ROb

PS dit is nou net een van de redenen waarom ik niet in het onderwijs terecht wilde komen. Een stage bij partieel leerplichtigen met een gedragsstoornis leerde me dat er echt domme mensen bestaan, die heel veel domme vragen kunnen stellen en daarmee de overdracht van kennis voor de grote groep kunnen blokkeren. Maar ja dat was bijna 30 jaar geleden.

Marius

#4 Berichtdoor Marius » 20 Mar 2006, 18:05

Vragen staat idd. altijd vrij. Er zijn diverse manieren om kennis te vergaren. Zo ook het internet.
TT staat op het internet en kan dus maar net de eerste bron zijn van/voor iemand die hij wil raadplegen.

Wel kunnen ervaren vraagbeantwoorders wel eens een beetje 'moe' worden van het feit dat je sommige vragen wel vaker moet beantwoorden.
Voor de klas kan ik dat prima hebben omdat je dan gesproken woord hebt met elkaars aanwezigheid en die is altijd anders.
Op een forum is dat door puur getypte tekst qua beleving anders en daardor is het vaker tegenkomen van dezelfde stof wel eens om suf en moe van te worden.
(ik spreek hier voor mijzelf).

Het is aan de beginner om te kijken of hij er al een topic over kan vinden en aan anderen weer om te begrijpen waar ze 'vandaan komen'.

Goed dat Cain het even aanstipt vooral omdat hij het forum prettig van toon wil houden.
Ik zal voortaan wat beter over mijn hart proberen te struiken wanneer ik weer eens 'the same old cases' opgeworpen zie worden.

Marius
Stichting V.O.G.W.

.303

#5 Berichtdoor .303 » 20 Mar 2006, 18:15

Een van mijn opleiders zei
"Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden"
:roll: :yes:
.303
It was surprising how much of the human body could be contracted underneath one steel helmet... 1 Field Dressing Station RAMC

" I wish you would stop adressing me as though I was a Labrador "

Robert

#6 Berichtdoor Robert » 20 Mar 2006, 18:16

Dat vindt ik nou mooi gesproken :lol:

Robert
When you know that you are on an Island, you know that you are in the Betuwe

Haplo
Site Admin
Leeftijd: 39

#7 Berichtdoor Haplo » 20 Mar 2006, 18:43

Ben ik het ook mee eens.
Je hebt mensen die wel dingen willen weten, maar niet helemaal goed weten hoe ze de vraag moeten stellen.
Best regards,
Sipke

Marius

#8 Berichtdoor Marius » 21 Mar 2006, 10:08

Moet WDRob hier toch in ondersteunen.

Domme vragen bestaan wel.
Zet bijv. je TV aan en luister wat sommige mensen (soms zelfs journalisten) voor een domme vragen weten af te vuren.

Maar, de meeste vragen om kennis te vergaren zijn natuurlijk niet dom.

Rene
Site Admin

#9 Berichtdoor Rene » 21 Mar 2006, 10:38

Gents!
Don't miss the point!

Cain
Mae hen wlad fy nhadau yn annwyl i mi,Gwlad beirdd a chantorion, enwogion o fri;

Ei gwrol ryfelwyr, gwladgarwyr tra mâd,Tros ryddid gollasant eu gwaed.

Koen K

#10 Berichtdoor Koen K » 21 Mar 2006, 10:51

sommige dingen zijn idd wel dom, soms staat het al gewoon op het forum. ik zelf probeer het eerst uit te zoeken, maar aangezien ik nog steeds geen boeken heb, kan ik het vaak niet vinden.
een mens is pas dood als ze vergeten is!!

.303

#11 Berichtdoor .303 » 21 Mar 2006, 12:58

Mijn mening is dat domme vragen niet bestaan maar de antwoorden daarop wel dom kunnen zijn. Het is erg makkelijk om je aan te melden op een forum en dan een vraag voor je schoolproject hier te stellen en te verwachten dat wij hier panklaar de antwoorden verzorgen. Probeer eerst zelf achter de antwoorden te komen en probeer hier verduidelijking te krijgen als je het niet helemaal snapt.
Met Google kom je al een heel eind,als je de boeken mist merk ik wel. Zoekt en gij zult vinden.

.303
It was surprising how much of the human body could be contracted underneath one steel helmet... 1 Field Dressing Station RAMC

" I wish you would stop adressing me as though I was a Labrador "

WDRob

#12 Berichtdoor WDRob » 21 Mar 2006, 14:51

welk?

Rob

Koen K

#13 Berichtdoor Koen K » 21 Mar 2006, 14:52

leg je nader uit wdrob?
een mens is pas dood als ze vergeten is!!

49th Recce

#14 Berichtdoor 49th Recce » 21 Mar 2006, 14:59

WDRob schreef:welk?

Rob

:shater:

KOSB

#15 Berichtdoor KOSB » 21 Mar 2006, 15:41

Domme vragen bestaan, domme antwoorden bestaan en domme reacties bestaan. No question about it. En ik begrijp dat niet iedereen voorzien is van mijn levens-ervaring en IQ, maar soms denk ik weleens........
Remember September

DADDY-DAAN!
Smoking...

Terug naar “Mededelingen / Announcements”