Stilte op het forum.

Hier worden mededelingen geplaatst m.b.t. het forum.

Moderators: Haplo, Rene, moderators

Bericht
Auteur
Haplo
Site Admin
Leeftijd: 39

Stilte op het forum.

#1 Berichtdoor Haplo » 01 Sep 2014, 14:23

Beste leden van het tommy talk forum.

Het is ons als administrators opgevallen dat er al een tijdje weinig tot geen leven meer op het forum is.
Er wordt gelukkig nog wel gekeken.
Maar met alleen kijken komen wij er helaas niet.
Omdat wij als forum absoluut niet kunnen bestaan zonder inbreng van onze leden willen wij graag weten van jullie wat er eventueel aan schort.
Punten van verbetering, wat anders moet, enzovoort.
Wij als team zouden het jammer vinden als wij op Den duur de stekker er uit zouden moeten halen.
Een forum als dit met specifiek commonwealth is vrij uniek in Nederland.
Laten wij en jullie er voor zorgen dat dat ook zo blijft.
Zonder inbreng van jullie zijn wij als team nergens.
Best regards,
Sipke

Henri

Re: Stilte op het forum.

#2 Berichtdoor Henri » 01 Sep 2014, 20:18

Hoi Sipke,

Ik denk dat je het niet specifiek aan het forum kunt wijten!
Mijn ervaring is dat het een algemene trend is dat forums heden ten dagen minder worden gebruikt.
Of het nu militair gerelateerd is of ander forum, he wordt gewoon minder!
Mijn inziens maken mensen meer gebruik van facebook en andere snelle media.

Jammer, mar het is niet anders!

Ik zal proberen om de komende tijd wat spullen hier op het forum te plaatsen die ik te koop aanbied.
Is er gelijk wat meer leven in de brouwerij! :wink:
Nog altijd geintereseerd in WW2 ration, tabaks en persoonlijke items van Britse en U.S. afkomst, als ook escape items.

Voor een deel wat ik te koop heb; kijk op www.ww2collector.nl

Haplo
Site Admin
Leeftijd: 39

#3 Berichtdoor Haplo » 01 Sep 2014, 20:52

Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt Henri.
Social media is tegenwoordig iets wat inderdaad veel wordt gebruikt.
Laten wel hopen dat het in de nabije toekomst weer wat meer leven hier komt.

Maak maar wat aan Henri.
Best regards,
Sipke

Marius

#4 Berichtdoor Marius » 02 Sep 2014, 00:33

Wat mij opvalt dat er diverse senior-members niet meer actief zijn. Dit waren mensen met kennis.

Tja en wat kan de reden zijn waarom forums teruglopen:
1. Mensen halen hun info elders op het internet of toch weer uit de vele naslagwerken die er zijn op verzamelgebied.
2. Jongeren voelen zich nog wel eens niet welkom.
3. Senior-leden ergeren zich nog wel eens aan nieuwe jonge leden.
4. Beleefdheid en geduld op forums is de laatste jaren sterk afgenomen. Moderators moeten hard optreden tegen misstanden anders wordt het vaak een zootje.

Zo maar een paar dingen die mij opvallen.

Verder worden forums vaak onoverzichtelijk omdat er duizenden leden op de ledenlijst staan terwijl er maar enkelen actief zijn. Ook blijft er veel oude zooi op forums staan en zoek dan maar eens uit wat waar staat. Zelfs met zoektermen werken levert een berg op om door te worstelen.

DUDLEY

#5 Berichtdoor DUDLEY » 02 Sep 2014, 21:18

Op ww2-eto is't niet veel anders. Aan het forum ligt het niet, dat is m.i. prima in orde.

Ik denk ook dat de post-Band of brothers-verzamelaarshype na zoveel jaren er een beetje af is. Ondertussen blijf ik lekker doorgaan met onderzoeken en spieken op dit forum;)

Rene
Site Admin

#6 Berichtdoor Rene » 15 Sep 2014, 20:36

Aantal reacties op deze post is ook niet echt geruststellend, maar kan het vinden in de reacties van Henri en Marius en Dudley.
In ieder geval hebben Haplo en ik het forum weer voor een jaar gefinancierd, we kunnen voorlopig weer even vooruit, maar zoals Haplo ook al aangaf als het niet beter wordt dan rust ons niks anders dan de stekker eruit te trekken.....

Persoonlijk moet ik ook erkennen dat mijn verzamel woede de laatste jaren een beetje verzadigt is, en financieel heb ik wat minder te besteden als voorheen.
Ik heb nog wel het een en ander liggen wat ik nog wil afmaken, eind vorig jaar ben ik wel weer begonnen met iets moois voor mijn collectie, maar dat duurt nog wel even voor dat gerealiseerd is.

Ik kom ook niet meer op beurzen dus kan niet concluderen of de interesse op Commonwealth gebied aan het uitsterven is, ik weet wel dat een aantal members de hobby ook even aan de kant hebben gezet wegens andere prioriteiten in het leven.
Maar goed ik hoop dat hier gauw weer verandering in komt, wordt tijd voor een Britse oorlogsfilm in Nederland ;)

Rene
Mae hen wlad fy nhadau yn annwyl i mi,Gwlad beirdd a chantorion, enwogion o fri;
Ei gwrol ryfelwyr, gwladgarwyr tra mâd,Tros ryddid gollasant eu gwaed.

Marius

#7 Berichtdoor Marius » 15 Sep 2014, 21:19

Klopt. Of je bent door de crisis geraakt of er komen andere prioriteiten om de hoek kijken. Het overkomt velen. Maar het is natuurlijk ook weer zo dat als je Brits en/of Canadees verzamelt je ziet dat veel verzamelaars wel een beetje hebben wat ze willen hebben. Over het algemenere spul is ook al meer dan genoeg gezegd of bekend. En dan over de concurentie van referentieboeken en het internet in het algemeen nog maar te zwijgen.

Marius

#8 Berichtdoor Marius » 18 Sep 2014, 23:48

Ik merk dat enkelen verwoed wat leven in de brouwerij proberen te brengen door toch weer nieuwe posts te plaatsen maar het blijft wel heel erg stil.

Rene
Site Admin

#9 Berichtdoor Rene » 22 Sep 2014, 20:57

Zou wel heel erg jammer zijn als we volgend jaar moeten stoppen, het is dan namelijk TT-Forums 10 jarig bestaan....

Rene
Mae hen wlad fy nhadau yn annwyl i mi,Gwlad beirdd a chantorion, enwogion o fri;

Philip

#10 Berichtdoor Philip » 23 Sep 2014, 10:35

Zou jammer zijn, maar voor het Arnhem gedeelte kan je dan altijd bij ons terecht
At the going down of the sun, and in the morning we will remember them

Rene
Site Admin

#11 Berichtdoor Rene » 23 Sep 2014, 11:17

Thank you mate Will keep that offer in mind.
Cheers

Rene

Rene
Site Admin

#12 Berichtdoor Rene » 01 Okt 2014, 16:10

Afbeelding

andreas-manna

#13 Berichtdoor andreas-manna » 02 Okt 2014, 19:17

I'm still here, en sinds een paar weken weer dagelijks op TT.
Het posten van foto's blijf ik erg omslachtig vinden en dat weerhoud me soms wel.
Honger naar Bevrijding

LSR

#14 Berichtdoor LSR » 10 Okt 2014, 17:48

Het is mij ook al opgevallen, ik kijk wel bijna dagelijks.
Maar aanwinsten zijn er niet zo veel meer, deels omdat je toch best veel dingen hebt op een gegeven moment, maar ook doordat er op beurzen heel weinig aanbod is op Canadees gebied en wat er is wordt ook steeds duurder.
Ik durf te stellen dat het haast jammer van de tijd is om nog naar de beurs te gaan.
Ik vind persoonlijk dat militaria verzamelen tegenwoordig te duur wordt, zeker voor jongeren.
Ik verbaas me steeds meer over de vraagprijzen van tegenwoordig.

Luc

#15 Berichtdoor Luc » 15 Okt 2014, 22:20

Vergeet niet dat er diverse forums/fora zijn! Ik verzamel zelf voornamelijk nog emblemen, en dus zit ik wat vaker op het badge forum dan hier.
En, wat ik zelf nogal vervelend vind is dat je vaak geen reactie krijgt als je iemand probeert te helpen.

Terug naar “Mededelingen / Announcements”